مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-01اجتماعي

آتش زدن ضایعات کشاورزی، فرسایش خاک را افزایش می دهد


یک کارشناس محیط زیست، از بین رفتن بافت خاک، کاهش نفوذ آب، افزایش فرسایش خاک، افزایش احتمال سرایت آتش و بروز آلودگی هوا را از جمله مضرات آتش زدن بقایای گیاهی دانست.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس محیط زیست، از بین رفتن بافت خاک، کاهش نفوذ آب، افزایش فرسایش خاک، افزایش احتمال سرایت آتش و بروز آلودگی هوا را از جمله مضرات آتش زدن بقایای گیاهی دانست.

دکتر عماد مطالبی در گفت وگو با ایسنا، هوای پاک را حق زیستن برای نسلی زنده و پویا دانست که می خواهد از تهدیدها فرصت بسازد و با خودباوری و اتکا به سرمایه های طبیعی این سرزمین، فرم پایدار زیستی را هدیه به آیندگان دهد.

وی ادامه داد: تخریب در عرصه های زیستی سبب بر هم زدن تعادل در محیط زیست خواهد شد و لذا نباید بگذاریم که با اقدامات نابخردانه آلودگی های زیست محیطی افزایش یابد.

دبیر کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت، یکی از مصادیق آلودگی هوا که پس از برداشت برنج در استان گیلان شاهد آن هستیم را آتش زدن کاه و کلش دانست که می تواند از جنبه های تهدید علیه بهداشت عمومی باشد و متذکر شد: مطابق قانون هوای پاک می توان متخلفان را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

مطالبی بیان کرد: این مسٸله بسیار مهم است و لذا گشت های کنترل و نظارت در عرصه ها و پهنه ها و اراضی کشاورزی به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن ضایعات کشاورزی، فرسایش خاک را افزایش می دهد

آتش زدن ضایعات کشاورزی، فرسایش خاک را افزایش می دهد